در سفر به کاشان کجا برویم

پنجشنبه 14 شهريور 1398
12:50
mohsen

کاشان از شهرهای تاریخی و معروف ایران است که بسیاری آن را به واسطه مراسم گلابگیری می شناسند و چیزهایی در مورد جاذبه های تاریخی اش شنیده اند. واقعیت این است که این شهر و مناطق اطراف آن جاذبه های زیادی در خود دارند و حتی می توانید چندین روز را در میان دیدنی هایش به گشت و گذار بپردازیم. شاید برای بسیاری از شما سوال شده باشد که در سفر به کاشان کجا برویم تا بیشترین لذت را ببریم. ما در این مطلب به این سوال پاسخ می دهیم.

به بازدید از جاذبه های تاریخی بروید

جاذبه های تاریخی مهم ترین دیدنی کاشان هستند و به نوعی هویت این شهر را شکل می دهند. باغ فین را می توان مهم ترین جاذبه این شهر دانست چرا که نامش در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. خانه های تاریخی کاشان جذاب ترین جلوه های معماری و تزیینات را دارند و برخی از آنها هتل و اقامتگاه شده و تعدادی هم برای بازدید گردشگران آماده شده اند. خانه طباطبایی ها معروف به عروس خانه های ایران و خانه عباسیان معروف به شاهکار معماری ایران دو نمونه از این خانه ها هستند. تپه سیلک کاشان هم علاقه مندان تاریخ باستانی را به سوی خود می خواند و مسجد و مدرسه آقابزرگ به عنوان تنها مسجد 5 طبقه جهان هم طرفداران خاص خود را دارد. تزیینات حمام سلطان امیراحمد هر چشمی را به خود خیره می سازد و در نزدیکی شهر کاشان هم دنیای رمزآلود شهر زیرزمینی نوش آباد گردشگران را به بازدیدی متفاوت دعوت می کند.

به روستای سرخ سر بزنید

در نزدیکی های کاشان روستایی معروف وجود دارند که به خاطر رنگ سرخش شهره خاص و عام است و سالانه گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به سوی خود می کشاند. روستای ابیانه شما را به دنیای دیگری می برد؛ دنیایی پر از لباس های رنگین، چارقدهای گل گلی و خانه های سرخ و دیدنی. در این روستا فرصت زیارت امامزادگان شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی از فرزندان امام موسی کاظم را دارید. سپس می توانید در کوچه های روستا به گشت و گذار بپردازید و مشغول تماشای معماری ابیانه شوید. در اینجا امکان این را دارید که لباس های محلی بپوشید و عکاسی کنید و خاطره های خوشی برای خود بیافرینید. این روستا امکانات اقامتی هم در خود دارد و می توانید شبی را هم در آن سپری کنید.

کویرهای اطراف شهر را در نظر داشته باشید

شاید برای بسیاری، طبیعت هنوز هم به معنای جنگل های سرسبز و دشت های زیبا باشد اما طرفداران زیبایی و سکوت کویرها هم کم نیستند. کویرهای اطراف کاشان گزینه های خوبی برای علاقه مندان به کویر هستند که از میان آنها می توان به اکوکمپ متین آباد اشاره کرد؛ جایی که در آن فرصت لذت بردن از کویر را دارید و هم می توانید از امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی استفاده کنید. شترسواری، موتورچهارچرخ و آفرود از تفریحات این کمپ هستند و در آن امکان اقامت در چادر و ساختمان اقامتگاه تدارک دیده شده است. کویر ابوزیدآباد هم در نزدیکی های کاشان واقع شده است و فضای بکرتری نسبت به متین آباد دارد. کویر مرنجاب هم در نزدیکی این شهر است که شهرت زیادی دارد و کمتر کسی است که نام آن به گوشش نخورده باشد.

جذابیت های کاشان آن قدر زیاد است که یکی از سایت های معتبر بین المللی به نام لونلی پلنت، آن را شهری تحسین برانگیز توصیف می کند. برای برنامه ریزی برای سفر به این شهر، کافیست به سایت کارناوال بروید و نام کاشان را انتخاب کنید. حالا هم به فهرست جاذبه ها و تفریحات شهر دسترسی دارید و هم می توانید اطلاعاتی در مورد کاشان و سوغاتش به دست آورید.


[ بازدید : 197 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانلود فیلم و سریال ایرانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار نمای چوبی چوب نما مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]